به گزارش خبرگزاری رسا، در پی فاجعه کشتار شیعیان در عراق و پاکستان آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه ای منتشر کرد که به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
فاجعه کشتارشیعیان در عراق و پاکستان به دست تروریست های مزدور صهیونیسم و استکبار جهانی دل هر مسلمان وانسان با وجدانی را به درد می آورد.


بدون شک مرتکبان این جنایت بزرگ و امثال آن از جنایت هایی که در سرزمین های اسلامی دیگر نظیر افغانستان و سوریه و بحرین و... رخ می دهد نه شیعه هستند و نه سنی بلکه مزدوران مواجب بگیر دستگاه های جاسوسی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و نام هایی نظیر القاعده یا جنگجو و امثال آن جز ماسکی برای پنهان کردن چهره جنایتکاران اصلی نیست.


هدف از این رشته از جنایت ها بر افروختن آتش کینه و دشمنی در بین مسلمین و زمینه سازی برای ایجاد جنگ فرقه ای در بلاد اسلامی است؛ علمای اسلام به خصوص مشایخ الازهر مصر و سایر اصحاب فتوی و منبر و قلم وظیفه دارند تا با محکوم کردن این قبیل جنایت ها اذهان عامه مسلمین را نسبت به توطئه خطرناک دشمن بیدار نموده و آنان را به وحدت و پرهیز از هرگونه تفرقه فرا خوانند.


وظیفه حکومت ها و دست اندرکاران مسائل امنیتی کشورهای اسلامی، تلاش بیشتر در جهت برقراری امنیت برای همه شهروندان و کشف و مجازات عاملان این گونه جنایت ها است.

وظیفه نخبگان بالاخص اصحاب منبر و قلم و رسانه های نوشتاری و شنیداری و گفتاری پرده برداری از نقش صهیونیسم و استکبار جهانی و مزدوران منطقه ای آنها در این جنایت ها و افشای دست های تبهکاری است که در پشت صحنه به مدیریت و حمایت از این جنایت ها پرداخته و مسببین اصلی این توطئه ضد بشری و ضد اسلامی اند.


مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی ضمن عرض تسلیت به دو ملت بزرگ عراق و پاکستان و بالاخص خانواده های شهدای اخیر حملات تروریستی در این دو کشور، برای شهدای این دو فاجعه بزرگ و سایر شهدای اسلام از خداوند بزرگ علو درجه مسألت نموده و برای خانواده ها و بستگان آنان اجر جزیل وصبر جمیل مسألت می نماید./928/د102/ج